Menü

A szolgáltatás szabályai

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

  • § 1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

    1. A jelen szabályzat a www.eSky.hu internetes portál és a hozzá tartozó Telefonos Ügyfélszolgálat használatának alapvető szabályait tartalmazza, beleértve a helyfoglalást és a következő termékek és szolgáltatások megvásárlását: repülőjegyek, utazási biztosítások, charterjáratok, vasúti menetjegyek és egyéb szolgáltatások, amelyeket az eSky által kínált reklámfelületeket igénybe vevő üzleti partnerek nyújtanak, továbbá a felhasználókhoz a földrajzi elhelyezkedésük szerint eljuttatott tartalmakra vonatkozó szabályokat is felsorolja.
    2. A helyfoglalási rendszer adminisztrátora az eSky.pl Részvénytársaság, székhely: Radom, pl. Jagiellonski 8., bejegyezve a Varsói Fővárosi Cégbíróságon, cégjegyzékszám: KRS 0000383663, adószám: 948-19-87-199, REGON 670140736, bejegyzett törzstőke: 990 471,00 PLN teljes összegben befizetve, áruforgalmi és szolgáltatási adóalany, a továbbiakban: eSky.
    3. A Helyfoglalási Rendszer és a Telefonos Ügyfélszolgálat (amelyhez a telefonszámok a www.eSky.hu portálon megtalálhatóak) használatának feltétele a Szabályzat alább felsorolt összes feltételeinek elfogadása. Az elfogadás egyben szándéknyilatkozat is, amellyel a Felhasználó és az eSky között jogi kötelezettségekkel járó kapcsolat jön létre.
    4. A Felhasználó jogosult a jelen Szabályzatot ingyenesen lemásolni, megjelentetni és elmenteni, kivéve a kereskedelmi célú felhasználást.
    5. Minden felhasználó köteles a Helyfoglalási Rendszer igénybevételével kapcsolatos tevékenysége megkezdésétől betartani a jelen Szabályzatot.
    6. A Helyfoglalási Rendszerben elérhető egyes termékek megrendelése és megvásárlása minden alkalommal külön üzletkötésnek minősül, amelyet a Felhasználó kezdeményez az egyes szolgáltatók által megszabott feltételek szerint. Minden termék megvásárlása a Helyfoglalási Rendszerben található, egyes termékekre vonatkozó, személyre szabott feltételek szerint történik.
    7. Tekintettel az egyes Szállítók által meghatározott eltérő feltételekre, a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos bonyodalmak elkerülése érdekében ajánlatos a tervezett indulás előtt 3 órával megérkezni a repülőtérre.
  • § 2. DEFINÍCIÓK

    1. A Helyfoglalási Rendszer egy program, amely kiszolgálja a www.eSky.hu portálon és a Telefonos Ügyfélszolgálaton elérhető tranzakciós folyamatokat, és lehetővé teszi a Felhasználó számára a következőket:
      1. bel- és külföldi repülőjáratok, kapcsolatok és átszállási lehetőségek megkeresése, tetszés szerinti úticélokkal, valamint a járatok viteldíjának kiszámítását és a repülőjegy megvásárlását,
      2. utazási biztosítás árazása és megvásárlását,
      3. szállodai szolgáltatások megkeresését és megvásárlását bármely városban (bel- és külföldön is), tetszés szerinti időre,
      4. bel- és külföldi vasúti közlekedés járatainak megkeresése bármely vasúti útirányban, valamint a vasúti menetjegy árazása és megvásárlása,
      5. az a-d pontokban felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos információk és ajánlatok személyre szabása a Felhasználó tartózkodási helye szerint (a helymeghatározás a felhasználó által használt eszköz IP-címének beazonosítása és a böngészőprogram által küldött egyéb információk alapján történik),
      6. az eSky –tól reklámfelületet bérlő szolgáltatók által kínált egyéb szolgáltatások igénybevétele, a Szabályzat 17. pontja szerint.
    2. Felhasználó: bármely természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, amelyet a jogszabály erre feljogosít, aki vagy amely igénybe veszi a Helyfoglalási Rendszert, vagy a Telefonos Ügyfélszolgálatot.
    3. Fizető: bármely természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, amelyet a jogszabály erre feljogosít, aki vagy amely igénybe veszi a Helyfoglalási Rendszert vagy a Telefonos Ügyfélszolgálatot és fizetést teljesít vagy fizetési kötelezettséget vállal.
    4. Telefonos Ügyfélszolgálat: az eSky struktúráján belül működő egység, amely felelős a Felhasználó és a Fizető közötti kapcsolatért az eSky által kínált szolgáltatások igénybevétele esetén, a jelen Szabályzatban meghatározott feltételek szerint.
    5. Kiszolgáló: a Felhasználó számára a www.eSky.hu portálon keresztül vagy az eSky által kiszolgált más partnerek oldalain szolgáltatást nyújtó cég.
    6. Szolgáltató: a Felhasználó számára a jelen Szabályzatban meghatározott feltételek szerint, a Helyfoglalási Rendszeren át vagy - a szolgáltatás jellegétől függően - közvetlenül szolgáltatást nyújtó alany.
    7. Szállodai szolgáltatások: a nem tartózkodási célú szállásadással kapcsolatos szolgáltatások, amely a Felhasználó utaztatásának kötelezően részét képezik.
    8. Szállító: légi szállítás, mint gazdasági tevékenység folytatására jogosult, erre vonatkozó érvényes engedéllyel (licenc, szerződés) rendelkező alany, amely a jelen Szabályzat szerint szolgáltatást nyújt.
    9. Repülőjegy: a Helyfoglalási rendszer által vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat által kiállított dokumentum, amely feljogosítja a Felhasználót a légi szállítás, mint szolgáltatás igénybevételére.
    10. Utazási feltételek: a helyfoglalás feltételei, amelyek többek között az adott repülőjegy felhasználására, a jegy visszaváltására vagy a szállítható csomagok méretére vonatkoznak.
    11. E-mail cím: a Felhasználó által megadott, aktív elektronikus postafiók címe.
    12. Személyes kérdőív: kitöltendő kérdőív, amely a Felhasználó személyes adatainak továbbítására szolgál. Célja, hogy lehetővé tegye a Felhasználó számára a www.eSky.hu portálon elérhető szolgáltatások használatát. Az adatok kezelése és feldolgozása a www.eSky.hu portálon olvasható, bizalmas adatok kezelésére vonatkozó szabályok szerint történik.
    13. „Low cost” járatok: meghatározott repülőjáratok, amelyekre a Szabályzat 14. pontja vonatkozik.
    14. Szolgáltatási díj: vissza nem téríthető díj, amelyet a Szolgáltató a Felhasználónak nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban szed, a nyújtott szolgáltatás jellegétől és fajtájától függően, a jelen Szabályzatban meghatározottak szerint.
    15. Fizetőeszköz: személyre szabott eszköz, vagy a Felhasználó és a Szolgáltató közös megegyezésével meghatározott folyamat, amelyet a Felhasználó a fizetési tranzakciót elindító megbízás megadására használ.
    16. Fizetőkártya: fizetőeszköz, amely lehetővé teszi a kifizetésre vonatkozó fizetési megbízás megadását, az átutalás vagy kifizetés elindítását, az erre feljogosított alany közreműködésével.
  • § 3. A FELHASZNÁLÓ FELELŐSSÉGE A HELYFOGLALÁSI RENDSZER HASZNÁLATA ESETÉN

    1. A Felhasználó kijelenti, hogy teljes mértékben jogosult a jogi következményekkel vagy jogi kötelezettségekkel járó tevékenységet folytatni.
    2. A Felhasználó vállalja, hogy a Helyfoglalási Rendszert a helyfoglalással kapcsolatos ügyintézésre, repülőjegy vásárlására, helyfoglalás megrendelésére és a Szabályzatban foglalt egyéb szolgáltatások igénybevételére használja, kizárólag a vonatkozó jogszabályok betartásával.
    3. A Felhasználó a helyfoglalással kapcsolatos ügyintézés során köteles a saját nevét használni és a megrendelt repülőjegyek és/vagy egyéb szolgáltatások árát a saját kártyájával kifizetni. A helyfoglalással kapcsolatos ügyintézés során idegen vagy hamis név használatát és a megrendelt repülőjegyek és/vagy egyéb szolgáltatások árának idegen vagy hamis kártyával történő fizetését azonnal bejelentjük a megfelelő bűnüldöző szerveknek.
    4. A Felhasználó köteles megfelelő és érvényes személyi okmányokkal rendelkezni, amelyek feljogosítják őt a Helyfoglalási Rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével megvásárolt szolgáltatások igénybevételére, vagy e szolgáltatások célországában való tartózkodásra, különös tekintettel az érvényes személyi igazolványra, érvényes útlevélre, a kiutazáshoz szükséges vízumokra és egyéb iratokra, amelyek a szolgáltatások jellegétől függően szükségesek lehetnek.
    5. A Felhasználó köteles ellenőrizni a Helyfoglalási Rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat által közölt adatok valódiságát, beleértve többek között a közegészségüggyel, terrorista fenyegetéssel kapcsolatos vagy a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egészségügyi alkalmassági információkat.
    6. Az eSky nem vállal felelősséget a Felhasználó fent említett okmányainak hiányáért, beleértve a célország vagy az átszállási helyszín eléréséhez szükséges beutazási vagy tranzitvízumot, valamint az 5. pontban felsoroltakat is. A Felhasználó minden szükséges információt elérhet a Helyfoglalási Rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat közvetítésével, a www.eSky.hu portálon vagy a Külügyminisztérium honlapján.
  • § 4. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

    • Az eSky tájékoztat mindenkit, hogy a keresés eredményének megjelenését követően megjelenhetnek a Helyfoglalási Rendszerben vagy más jegykereső és hasonló szolgáltatásokat nyújtó rendszerekben egyéb ajánlatok is, amelyek hasonló szolgáltatásokat ajánló harmadik felektől származnak, és különböznek a korábban a a Helyfoglalási Rendszer által találtaktól. A keresés eredményének megjelenése, amennyiben az nem követi azonnal a helyfoglalás megerősítése és kifizetése a Helyfoglalási Rendszerben vagy más jegykereső és hasonló szolgáltatásokat nyújtó rendszerekben, nem képez jogalapot az ügyfél számára a közvetített szerződés megkötésére, amely szerződés jegyeladásra vagy más szolgáltatásra vonatkozna a Helyfoglalási Rendszer szolgáltatásait igénybe vevő alanyok vagy ás jegykereső és hasonló szolgáltatásokat nyújtó rendszerek részéről.

A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

  • § 5. A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

    • A Felhasználók és Fizetők, valamint a www.eSky.hu portált használó egyéb személyek személyes adatainak védelmével kapcsolatos minden tájékoztatás megtalálható a következő adatvédelmi szabályzatban: https://www.esky.hu/adatvedelmi-iranyelvek
  • § 6. SZÁMLÁZÁS ÉS A SZÁMLÁK KÉZBESÍTÉSE

    1. A www.eSky.hu portál vagy a telefonos Ügyfélszolgálat közvetítésével megvásárolt szolgáltatásokról a Kiszolgáló vagy a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki. A vásárlással és a jelen Szabályzat elfogadásával a Felhasználó elfogadja az elektronikus számla kiállítását a termékek és szolgáltatások forgalmi adójáról szóló, 2004 március 11.-i törvény 32. pontjának 2. bekezdése szerint.
    2. A szolgáltatásról kiállított elektronikus számlákat a Helyfoglalási Rendszerszemélyes kérdőívén feltüntetett, vagy a Telefonos ügyfélszolgálat közvetítésével végzett vásárlás során megadott e-mail címre kézbesítjük.
    3. Az eSky által kézbesített elektronikus számlán végzett változtatások a Felhasználó által a személyes kérdőíven megadottak szerint, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével történnek.
    4. Az egynél több felhasználó számára végzett helyfoglalás esetén, amennyiben a megrendelő neve nincs egyértelműen feltüntetve, a számlát az első Felhasználó nevére állítjuk ki, és a Helyfoglalási rendszerben megadott e-mail címre küldjük el.
    5. A Kiszolgálók és Szolgáltatók a számlák kibocsátásával kapcsolatban az eSky feltételeitől eltérő egyéb feltételeket is meghatározhatnak.

A FIZETÉS FORMÁI ÉS MÓDJAI

  • § 7. A FIZETÉS FORMÁI ÉS MÓDJAI

    1. A felhasználó, amennyiben az eSky Helyfoglalási Rendszere ezt számára elérhetővé teszi, a következő fizetési formákat választhatja a www.eSky.hu portál vagy a Telefonos ügyfélszolgálat segítségével:
      1. fizetési tranzakció elvégzése bankkártya vagy más hasonló fizetőeszköz segítségével,
      2. internetes banki átutalás
      3. bankszámláról történő pénzátutalás,
      4. helyi pénzintézet útján történő befizetés, amelyet az eSky a Helyfoglalási Rendszerben ajánl fel, a helyi pénzintézet feltételei szerint,
      5. más, speciális fizetési mód, amely elfogadott abban az országban, ahol a Helyfoglalási rendszer közvetítésével a tranzakció létrejön. A folyamat részletes leírása az adott szolgáltatás ügyintézése során elolvasható.
    2. A Felhasználás által előnyben részesített fizetési forma kiválasztása Helyfoglalási rendszer személyes kérdőívének kitöltésekor történik, vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton keresztül tett kijelentés alapján, miközben:
      1. a pénzeszközök átutalása arra a bankszámlára történjen, amely a kiválasztott szolgáltatás lefoglalását visszaigazoló e-mailben olvasható,
      2. az átutaláson és a fizetési megbízáson minden esetben fel kell tüntetni a helyfoglalási Rendszerben megjelölt Felhasználó vezeték- és keresztnevét tartalmazó információt, valamint az adott szolgáltatás azonosítószámát, pl. a helyfoglalás azonosítóját.

      Repülőjegyek esetében a következőkre hívjuk fel a figyelmet:

      1. fizetés bankszámláról történő pénzátutalás útján kizárólag a www.eSky.hu portál közvetítésével történt helyfoglalás esetén, legalább 2 nappal az utazás előtt lehetséges. Amennyiben a bankszámláról történő pénzátutalást választotta, a Felhasználó köteles a helyfoglalástól számítva 24 órán belül befizetni az eSky rendszerében vásárolt repülőjegy árát, hogy a helyfoglalás feltételeinek eleget tegyen.
      2. a bankszámláról történő pénzátutalással vagy internetes banki átutalással fizetett repülőjegyeket az eSky azon a napon állítja ki, amelyen a Felhasználó által vásárolt repülőjegy ára a feltüntetett bankszámlán jóváírásra kerül, ha a jóváírás 20:00 óra előtt bekövetkezik. Kivételt képeznek a Helyfoglalási Rendszer holnapján feltüntetett munkaszüneti napok, amelyeken a jóváírás a következő munkanapon történik, a szállítóknál alkalmazott feltételek szerint.
      3. a „Low cost” repülőjegyek vételárát online vásárlás esetén bankkártyával vagy hasonló fizetőeszközzel kell kiegyenlíteni, vagy a Felhasználó bankszámlájáról történő banki átutalással, ha az erre a szolgáltatásra vonatkozó megrendelés a helyfoglalási adatlapon vagy a Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül megtörtént.

      Szállodai szolgáltatások esetén a következőkre hívjuk fel a figyelmet:

      1. a szállodai szolgáltatás ára közvetlenül a Kiszolgálónak fizetendő, mégpedig úgy, hogy az jóváírásra kerüljön a Felhasználó helyszínre érkezése előtt, amiért a teljes felelősség a felhasználót terheli.
      2. a kiszolgáló által közvetített szállodai szolgáltatás ára a Felhasználó helyszínre érkezése előtt fizetendő, ahol a fenti 1. pontban felsorolt fizetési formákat elfogadják.
    3. a bankkártya vagy hasonló fizetőeszköz útján történő fizetés biztonságos tranzakció, és a következőképpen valósulhat meg:
      1. a Felhasználó a Helyfoglalási rendszerben VISA, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express vagy más, az eSky által kijelölt és a Felhasználóval egyeztetett fizetőeszköz segítségével vásárolhat, a Helyfoglalási rendszerben megjelölt vagy a Telefonos Ügyfélszolgálattal egyeztetett feltételek szerint.
      2. amennyiben a bankkártya útján történő fizetést választja, a Felhasználó köteles kitölteni a Helyfoglalási Rendszer személyes adatlapján az általa használt bankkártyára vonatkozó adatsort.
      3. a helyfoglalás bejelentése után a bankkártyáról a Helyfoglalási rendszer telefonvonalon, automatikusan leemeli a vásárolt szolgáltatások árát.
      4. helyfoglalással kapcsolatos ügyintézés és repülőjegyek vételárának fizetése esetén a kártya terhelése két tranzakció során történik meg, a jegy nettó vételárát a repülőtéri illetékekkel együtt a légitársaság emeli le, a szolgáltatás árának összegét pedig a szolgáltató, azonban egyes esetekben mindez megvalósulhat egy tranzakcióval is.
      5. helyfoglalással kapcsolatos ügyintézés és szállodai szolgáltatások árának fizetése esetén a kártya terhelése és a jóváírás után a rendszer üzenetet küld a Felhasználó által megadott e-mail címre, amelyben visszaigazolja a szállodai szolgáltatás kifizetését. Ez az igazolás szükséges a szolgáltatás igénybevételéhez.
    4. a Felhasználó által az eSky Helyfoglalási rendszerében vagy telefonos ügyfélszolgálatán igénybe vett, a Felhasználó által megrendelt szolgáltatás kifizetése során a tranzakció abban a pénznemben kerül végrehajtásra, amelyben a repülőjegyek és szállodai szolgáltatások árait feltüntettük.

REPÜLŐJEGYEK

  • § 8. REPÜLŐJEGYEK

    1. Az IATA (International Air Transport Association) által akkreditált légitársaságok ajánlatait a Felhasználó felé közvetítve, az eSky e légitársaságok ügynökeként lép fel, a Helyfoglalási rendszerben más szolgáltatásokat kínáló partnerek esetében pedig a www.eSky.hu portál adminisztrátoraként. A Felhasználó felé légiforgalmi szolgáltatásokat kínáló partnerek, akik felelősséggel tartoznak az utazás elmaradása vagy nem megfelelő megvalósítása esetén, az IATA rendszerben akkreditált konkrét légitársaságok, amelyek a nevében és hasznára működik a Szolgáltató, és amelyek nevét feltüntetjük a helyfoglalási folyamat közben, valamint a Felhasználónak kézbesített repülőjegyen is.
    2. A „Low cost”társaságok esetében, a Szolgáltató közvetítőként lép fel, amennyiben tényszerűen megvalósítja a jegy eladását és kézbesítését, szigorúan a Felhasználó által megadott adatok alapján és az ő nevében, a Helyfoglalási Rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat közreműködésével. A szolgáltatás megvalósítása, valamint az esetleges reklamáció intézése e szállítók feltételei szerint történi, amelyek a helyfoglalás folyamata során megtekinthetőek.
    3. A turistacsoportoknak szervezett charterjáratok esetében az eSky ügynökként lép fel és ismerteti az utazást szervező partner által megadott feltételeket. Az utazás meghiúsulása vagy nem megfelelő megvalósulása esetén a felelősség a szervezőt terheli.
    4. Az utazások esetében a szerződéses felek a következőek: az ajánlatban szereplő, konkrétan megnevezett Szolgáltató, amely a szerződés tárgyát képező szolgáltatásokat nyújtja, valamint a Felhasználó. A www.eSky.hu portál közvetítésével kötött szerződések, amelyekről eddig szó volt, a Szolgáltatók általános szerződési feltételei szerint valósulnak meg, amelyek a Helyfoglalási rendszerben megismerhetőek. E szolgáltatókkal köt szerződést a Felhasználó.
    5. A Felhasználó úgy kérhet helyfoglalást, hogy kiválasztja a Helyfoglalási Rendszer által felkínált légiforgalmi lehetőségek egyikét, valamint beírja a személyes adatlapba az összes szükséges adatot, amelyek kezeléséről a Szabályzat 5. pontja rendelkezik.
    6. A megrendelés visszaigazolása és az ár változása:
      1. a Felhasználó a megadott e-mail címen megkapja a helyfoglalás visszaigazolását, amely a helyfoglalás azonosító számán kívül tartalmazza a kiválasztott járat adatait, a teljes árat és a fizetési módot. A repülőjegy ára tartalmazza többek között: a Szállító nettó viteldíját, a repülőtéri költségeket, adókat, a jegy kiállításáért járó, vissza nem téríthető szolgáltatási díjat, kiegészítő költségeket, mint pl. a helyfoglalási Rendszerben a tranzakció összegzésekor feltüntetett egyéb szolgáltatásokat, amelyekre az utazás során sor kerül.
      2. a helyfoglalás ideiglenes jellege miatt a jegy árára nincs garancia, amíg a Szolgáltató jóvá nem írja a befizetett összeget.
      3. a Felhasználó köteles a fizetés végrehajtása előtt ellenőrizni a visszaigazolásban szereplő összes adat valódiságát, valamint a fizetési határidőt, hogy a jegyet a Helyfoglalási Rendszerben feltüntetett áron vehesse meg.
    7. A repülőjegy megvásárlása:
      1. A Felhasználó azzal a feltétellel vásárolhat repülőjegyet, hogy megadja valódi személyes adatait a Helyfoglalási Rendszerben. A repülőjegy megvásárlása előtt a Felhasználó köteles megismerni és elfogadni a jelen Szabályzatot, valamint a helyfoglalás feltételeit, a Helyfoglalási rendszerben elérhető repülőjáratok viteldíjainak feltételeit. A repülőjegy kiállításával kapcsolatos tevékenységéért a Szolgáltató vissza nem térítendő szolgáltatási díjat számol fel, a helyfoglalási folyamat során ismertetett összegben.
      2. A Felhasználó a helyfoglalást a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével végezheti el, a pillanatnyi elérhetőségtől, az ártól és a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálatnál megismert szolgáltatás igénybe vehetőségétől függően.
      3. A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy kapcsolatba lépjen a Felhasználóval az adatok ellenőrzése és a helyfoglalás feltételeinek visszaigazolása céljából. Amennyiben a Felhasználóval nem sikerül kapcsolatba lépnie, a Szolgáltató a helyfoglalást a Felhasználó által megadott adatok alapján végzi el. A szolgáltató az ilyen Helyfoglalást abban az esetben végzi el, ha a Felhasználó már befizette legalább a jegy árát, kiegészítve a felhasználó által a helyfoglalás során megrendelt egyéb szolgáltatások árával, valamint a szolgáltatási díjjal.
      4. A Felhasználó által megrendelt egyéb szolgáltatások, amelyeket a helyfoglalásnak tartalmaznia kell (pl. speciális étkezés, törzsutas-program pontjainak elszámolása, állat szállítása, túlméretes csomag, gondozást igénylő utas, mozgássérültnek nyújtandó segítség, kísérő nélküli gyermek, csecsemőnek fekvőhely stb.) a Telefonos Ügyfélszolgálaton vagy az eSky által megadott e-mail címen bejelentendőek, hogy megvalósíthatóságukat ellenőrizhessük.
      5. A szolgáltató fenntartja a lehetőséget, hogy kiállítsa a jegyet abban az esetben, ha a Felhasználó által kiválasztott viteldíj nem fedezi a szolgáltatást az értékesítés feltételeinek értelmében az adott ajánlatnál, vagy más, megalapozott akadály merül fel a szállítók közötti szerződésekben, amelyek befolyásolására a Szolgáltatónak nincs hatásköre.
    8. A repülőjegyek vásárlásával kapcsolatos fizetési formák a Szabályzat VII. pontja szerint kerülnek megvalósításra.
    9. A Felhasználó repülőjegyét a szolgáltató elektronikus formában állítja ki.
    10. A www.eSky.hu portálon vásárolt elektronikus repülőjegyet a Helyfoglalási rendszerben megadott vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton a vásárlás során közölt e-mail címre küldjük el.
    11. A helyfoglalás lemondása a Szállító hibájából:
      1. Az eSky nem felelős a Helyfoglalási Rendszer Felhasználóinak helyfoglalásaiban a légitársaságok által végzett lemondásokért vagy módosításokért. A helyfoglalásokban esetlegesen bekövetkezett változásokról az eSky a személyes adatlapban megadott e-mail címre tájékoztatást küld, vagy a kapcsolattartás céljából megadott telefonszámon közli a változást.
      2. A járatok elmaradása, változtatása vagy késése esetén a kártérítési igénnyel közvetlenül a szállítóhoz kell fordulni. A légitársaságok ebben az esetben a Varsói Konvenció és a Montreali Konvenció feltételei szerint tehetők felelőssé a történtekért.
    12. A repülőjegy visszaváltása:
      1. A fizetőnek joga van visszaváltani a www.eSky portálon vásárolt repülőjegyet, amennyiben a közvetlenül a légitársaság által meghatározott díjszabás erre lehetőséget nyújt. A repülőjegy visszaváltása esetén lemondási díj kerülhet felszámításra, amelynek mértékét a szállítók szabályzata tartalmazza.
      2. Ha a díjszabás feltételei lehetővé teszik a repülőjegy visszaváltását, a Fizető telefonon felveszi a kapcsolatot a Telefonos Ügyfélszolgálattal a visszaváltás ügyében.
      3. A használt fizetési formától függően, a Szállítótól a Felhasználónak a visszaváltott repülőjegyért járó összeget közvetlenül a Fizető bankszámlájára vagy kártyájára utalják, a Szolgáltatónak befizetett összeg beérkezésétől számított 7 napon belül. A visszatérítés időpontjának az a nap számít, amelyen a visszatérítés összege leemelésre került a Szolgáltató bankszámlájáról.
    13. A helyfoglalás változtatása / módosítása, kiegészítő szolgáltatások
      1. A Felhasználó megváltoztathatja a helyfoglalást a Telefonos Ügyfélszolgálaton keresztül, vagy a www.eSky.hu portálon elérhető kapcsolati adatlap kitöltésével. Abban az esetben, ha az utazás időpontjáig kevesebb, mint 48 óra maradt, a helyfoglalás módosítása kizárólag a Telefonos Ügyfélszolgálat közreműködésével történhet.
      2. A repülőjegy módosítása, amennyiben van rá lehetőség, a Szállító által meghatározott költséggel és módon történhet. A repülőjegy módosításának teljes díja a következőket tartalmazza:
        • módosítás / kiegészítő szolgáltatás alapdíja (jegymódosítás díja, amelyet a légitársaság szabályzata díjtáblázat formájában tartalmaz, valamint a vissza nem térítendő szolgáltatási díj a módosítás / kiegészítő szolgáltatás megrendelése miatt)
        • díjszabásból adódó különbözet (a jegy eredeti ára és a módosítás során létrejött új ár közötti különbség)
        • adók és illetékek különbözete (esetleges eltérés az eredeti jegy adótartalma, valamint a módosítás során keletkezett új adó- és illetéktartalom között)
      3. A helyfoglalás módosítását a Helyfoglalási Rendszerben a Szolgáltató végzi el, a megvásárolt jegyen végrehajtott módosítások és kiegészítő szolgáltatások díjtáblázata szerint.
        A megvásárolt jegyen végrehajtott módosítások és kiegészítő szolgáltatások díjtáblázata (HUF-ban feltüntetett értékek)
        Módosítás díj személyenként
        A jegy módosítása (időpont, útvonal, utas nevének változtatása) 3700
        A jegy lemondása vagy visszaváltása 3700
        Több vagy speciális csomag szállítása 2200
        Segítség kísérő nélküli gyermek számára 2200
        Saját hely kiválasztása a repülőgépen 1500
        Speciális étrend megrendelése 1500
        Állat szállítása 1500
        Elsőbbség a beszállásnál 1500
        A légitársaság által nyújtott egyéb kiegészítő szolgáltatás 1500
        Online check-in / segítség a beszállásnál 1600
      4. A Felhasználó kifizetheti a repülőjegy módosításának díját a Szabályzat VII. pontjában felsoroltak szerint. Bankkártyával történő fizetés a Telefonos Ügyfélszolgálaton keresztül lehetséges. Bankszámláról történő átutalás esetén a Felhasználó e-mailen visszaigazolást kap, amely tartalmazza a helyfoglalás részleteit (helyfoglalás azonosítószáma, utasok adatai, útvonal részletei és információ a kiegészítő szolgáltatásokról, díjszabások), a fizetéshez szükséges adatokat, a változás összegét).
      5. Egyes akciós díjszabások, amelyek a Helyfoglalási rendszerben elérhetőek, szigorú feltételekhez kötik a jegy foglalását és kiállítását. Különösen érvényes ez azokra a jegyekre, amelyeket legalább 3, 7 vagy 14 nappal az utazás előtt kell lefoglalni és megvásárolni. E feltételek be nem tartása hatással lehet a repülőjegy árára. Az eSky fenntartja a jogot, hogy megszüntesse a Felhasználó helyfoglalását, amelyet pontosan az utazás előtt három, hét vagy tizennégy nappal jegyzett be, amennyiben a felhasználó átlépte a Szállító djszabásában meghatározott limitet, a saját maga által meghatározott feltételek szerint. A légitársaság kérheti a repülőjegy korábbi kiállítását. Ebben az esetben a Felhasználó e-mailt kap tőlünk, amely tartalmazza az új fizetési határidőt.
  • § 9. MultiLine SZOLGÁLTATÁS

    1. Általános rendelkezések
      1. A Foglalási Rendszer Felhasználói számára elérhető „MultiLine” járat egy vagy több légitársaság minimum napi két olyan járatát jelenti, átszállással vagy átszállásokkal, amelyekre külön jegy váltandó. Ilyen esetben a külön jegy által lefedett rész a szervezett utazáson belül más szolgáltatáshoz nem kapcsolódó, önálló szolgáltatásként kezelendő, ezért annak nincs jelentősége, hogy a különálló jegyek egy vagy akár több („MultiLine”) légitársaság szolgáltatásaira is szólnak. A Foglalási Rendszer segítségével a MultiLine szolgáltatások keretein belül talált járatkombinációkat a továbbiakban „Útnak” nevezzük.
      2. MultiLine jegyek vásárlása egynél több repülőjegy megvásárlását jelenti, átszállással vagy átszállásokkal, a járatokra a Felhasználó egy vagy több légitársaságnál külön jegyeket vásárol a Foglalási Rendszer egyetlen tranzakciós folyamata során. Az adott Útra megvásárolt jegyek nem egy olyan összesített repülőjegyet jelentek, amely magába foglalná az Úthoz tartozó járatokat.
      3. Tekintettel arra, hogy egy Út során a MultiLine szolgáltatás egy vagy több légitársaság külön repülőjegyei által valósul meg, a Felhasználó kötelessége az Út teljes egészére ellenőrizni a poggyászkezelési szabályokat az Utazás minden egyes részére, továbbá köteles ellenőrizni azt is, hogy milyen iratok jogosítják fel a szolgáltatások igénybevételére, beleértve a beutazásra jogosító vagy tranzit vízumot, amelyek elengedhetetlenek a MultiLine szolgáltatás teljesítési országába való belépéshez, vagy ahol Felhasználó átszáll.
      4. Mivel Felhasználó a MultiLine keretében külön repülőjegyeket vásárol az egyes járatokra, tekintettel az egyes járatok közötti átszállási idő esetleges rövidségére (a Felhasználó által megadott keresési paraméterek és a Foglalási Rendszerben elérhető járatok függvényében), fennáll annak a kockázata, hogy lekési a következő járatot vagy járatokat az Útja során előforduló járattörlés, késés vagy a járat időpontjának megváltoztatása miatt.
      5. A MultiLine elérhetősége függ az egyes Légitársaságok járataira szóló jegyek elérhetőségétől és a Felhasználó által a Foglalási Rendszerben önállóan megadott kritériumoktól.
  • § 10. REPÜLŐÚT + SZÁLLODA CSOMAG

    1. A Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton elérhető szolgáltatásokat igénybe véve, a Felhasználók legalább két különböző típusú szolgáltatást rendelhetnek meg, amelyek egyike repülőjegy vásárlása, a másik pedig szállodai szolgáltatás, ezáltal turistaútra vonatkozó szerződés jön létre a Felhasználó és az eSky között („Szerződés”).
    2. A Szerződés kizárólag akkor jön létre, ha a jelen pontban részletezett szolgáltatást veszik igénybe, a Helyfoglalási Rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat közreműködésével. A Szerződés megkötésének visszaigazolása és a részleteit tartalmazó információ külön dokumentumban érkezik a Helyfoglalási Rendszerben megadott, vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton közölt e-mail címre.
    3. A jelen pontban leírt szolgáltatásokat választó Felhasználó számára utazásszervezőként szerepel az eSky.pl Részvénytársaság, székhely: Radom, pl. Jagiellonski 8., bejegyezve a Varsói Fővárosi Cégbíróságon, cégjegyzékszám: KRS 0000383663, adószám: 948-19-87-199, REGON 670140736, bejegyzett törzstőke: 990 471,00 PLN teljes összegben befizetve.
    4. Az utazásszervező felelős a jelen pontban és az utazási szerződésben felsorolt szolgáltatások teljesítéséért, függetlenül attól, hogy e szolgáltatásokat az utazásszervező teljesíti, vagy más Kiszolgáló. Az eSky a vonatkozó jogszabályok értelmében korlátolt felelősséget visel a nem vagy csak részben teljesített szolgáltatások miatt, az utazás díjának háromszorosáig, minden Felhasználó esetében. A fenti korlátozás nem vonatkozik személyi sérülésre, szándékos rongálásra vagy hanyagságból bekövetkezett kárra.
    5. Az utazásszervező azonnali segítséget nyújt a Felhasználónak, amennyiben az nehéz helyzetbe kerül, beleértve azt a helyzetet is, ha lehetetlenné válik visszaszállítása a hazájába a szerződésnek megfelelően, elkerülhetetlen és rendkívüli esemény miatt. Ebben az esetben az utazásszervező fedezi a Felhasználó szükségszerűen felmerülő szállásköltségeit, lehetőség szerint az utazási szerződésben szereplő kategóriájú szálláshelyen, 3 éjszaka mértékig.
    6. A jelen pontban szereplő szolgáltatások lefoglalását a Felhasználó végzi, a saját maga által kiválasztott feltételek és paraméterek szerint, amelyek alapján a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton közöljük vele a szolgáltatás teljesítésének részleteit, valamint az utazási szolváltatások főbb sajátosságait, a Felhasználó és az utazásszervező jogait és kötelességeit.
    7. Az utazásszervező tájékoztat, hogy a Szerződésben szereplő egyes szolgáltatások hatékony megvalósítása függhet a célország hivatalos nyelvén vagy angol nyelven folytatott kommunikációtól.
    8. A jelen Szabályzat 1. sz. melléklete tartalmazza a Helyfoglalási Rendszerben elérhető szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes információt.
    9. A jelen Szabályzat 4. sz. melléklete tartalmazza a Telefonos Ügyfélszolgálaton elérhető szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes információt.
    10. A jelen pontban leírt szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó védelmet élvez az utazásszervező fizetésképtelensége esetén, a Szabályzat 1. és 4. mellékletében leírt feltételek szerint.
    11. A Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton közölt, az e pontban leírt szolgáltatásokra vonatkozó díj tartalmazza az utazás árát adókkal együtt, valamint szükség esetén mindenféle járulékos költséggel és más fizetnivalókkal vagy – ha nem elvárható e költségek felbecsülése az utazási szerződés megkötése előtt -, tájékoztatást adunk az esetlegesen felmerülhető további költségek mértékéről.
    12. Áremelés kizárólag a következő változások közvetlen következményeként lehetséges:
      1. jegyárak emelkedése üzemanyagok vagy más energiahordozók drágulása miatt,
      2. adók vagy illetékek mértékének emelkedése az utazási szerződésben szereplő szolgáltatások esetében, amelyeket olyan harmadik felek léptettek életbe, amelyek nem vesznek közvetlenül részt az utazási szerződés megvalósításában, ideértve a turisztikai adókat, a repülőtéri illetékeket, a a kikötői vagy repülőtéri beszállási vagy partraszállási illetékeket,
      3. árfolyamváltozás az utazás szempontjából jelentős valuták esetében.
    13. Az utazási szerződésben megállapított ár nem emelhető a jelen pontban szereplő szolgáltatások kezdete előtti 20 napon belül.
    14. A felhasználó elállhat az utazási szerződéstől bármikor az utazás kezdete előtt, miközben a Felhasználó kötelezhető megfelelő és indokolt mértékű elállási díj megfizetésére, amelyet az utazásszervező számára kell fizetnie. Abban az esetben, ha az utazási szerződés nem rendelkezik az elállási díjról, e díj mértéke egyenlő az utazás árának a megtakarított költségekkel, vagy a felszabadult szolgáltatások értékesítéséből származó bevétellel csökkentett összegével. Az utazó kérésére az utazásszervező megindokolja az elállási díj mértékét.
    15. Az utazási szerződésben feltüntethető az elállási díj attól függően is, hogy az indulás előtt mennyi idővel jelzi az utazó az elállási szándékot, valamint függhet a várható megtakarítás mértékétől, és a felszabaduló szolgáltatás értékesíthetőségétől is. Az elállási díjat az utazó által befizetett összegből vonjuk le.
    16. A Felhasználó elállhat az utazási szerződéstől az indulás előtt elállási díj megfizetése nélkül, amennyiben elkerülhetetlen és rendkívüli körülmények álltak elő a célországban vagy a közvetlen környéken, amelyek jelentősen befolyásolják az utazás vagy a közlekedés lebonyolítását. A Felhasználó ebben az esetben kérheti a befizetett utazási díj visszafizetését, kártérítésre vagy fájdalomdíjra azonban nem jogosult.
    17. Az utazásszervező visszatéríti a fent említett befizetett díjakat és összegeket az utazási szerződés felbontásától számított 14 napon belül.
    18. A jelen pontban szereplő szolgáltatások estében a Felhasználó jogosult az utazásszervező beleegyezése nélkül átruházni a Szerződésből eredő minden jogosultságát más személyre, ha az teljesíti az utazásra vonatkozó összes feltételt, és ha az új utazó egyidejűleg átvállalja az utazási szerződésből származó összes kötelezettséget, abban az esetben, ha a Felhasználó értesíti erről az utazásszervezőt írásban és megfelelő időben. Ha a jogosultságok átruházása és a kötelezettségek átvállalása az utazásszervező számára többletköltséget jelent, kérheti ezek megtérítését, azonban köteles igazolni az utazónak pl. a Felhasználó adatainak módosítási díjait. E költségek csak indokolt mértékűek lehetnek, és nem léphetik túl az utazásszervező által a változtatás miatti valódi kiadásokat. Az utazást megelőzően legalább hét nappal elküldött értesítés minden esetben megfelelő idejűnek tekintendő.
    19. A jelen pontban szereplő szolgáltatások esetében a Felhasználó kötelező baleset- és egészségbiztosítással rendelkezik a Lengyel Köztársaság területén kívül igénybe vett szolgáltatás esetére. E biztosításokra vonatkozó részletes tájékoztatás olvasható a következő hivatkozások alatt: Általános Biztosítási Feltételek és Termék Adatlap. A Felhasználó jogosult kiegészítő biztosítást kötni az eSky által nyújtott szolgáltatások esetén a Helyfoglalási rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton közölt feltételek szerint.
    20. A Felhasználót az utazásszervező tájékoztatja minden különleges körülményről, amelyet a Felhasználó igényelt, és amelyhez mindkét fél beleegyezését adta.
    21. A felhasználó a jelen pontban szereplő szolgáltatások esetében köteles tájékoztatni az utazásszervezőt az utazás során tapasztalt bármely problémáról.
    22. A Felhasználók panaszainak elbírálása a jelen pontban szereplő szolgáltatások esetében a XVIII. Pontban leírt feltételek szerint történik.
    23. A Felhasználó számára, aki az eSky portálját használja és a jelen pontban szereplő szolgáltatásokat veszi igénybe, a vonatkozó törvények szerinti hozzájárulást fizetünk be az Utazási Garancia Alapba.
  • § 11. KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK

    1. A Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálaton elérhető szolgáltatások esetén a Felhasználók kiegészítő szolgáltatásokat foglalhatnak le, amelyek díjai megtekinthetőek az ügyintézés során a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat közreműködésével.
    2. A felhasználó által kiválasztott és kifizetett mindegyik szolgáltatás, amely a jelen pontban szerepel és ugyanakkor elérhető a Helyfoglalási Rendszerben, szerves részét képezi a szolgáltatásnak, amelyhez a kiegészítő szolgáltatásokat megrendelte.
    3. Az eSky szolgáltatáscsomag (a továbbiakban: „Szolgáltatáscsomag”) tranzakciós átalánydíj, amely fedezi a repülőjegyen végrehajtandó egy vagy több módosítást, amely annak szerves részét képezi, és a Telefonos Ügyfélszolgálaton hajtható végre, a Helyfoglalási Rendszerben leírtak szerint. A Szolgáltatáscsomag megvásárlása esetén a Felhasználó mentesül a tranzakciós díj alól, amelyet az eSky fizettet a Tranzakciós táblázatban foglaltak szerint, amely táblázat a megvásárolt jegyen végrehajtott módosítások díjait tartalmazza. Abban az esetben, ha a légitársaság a díjszabási feltételeinek megfelelően díjat fizettet a módosítás / visszaváltás / speciális szolgáltatások esetén, a Felhasználó köteles azt kifizetni a légitársaság díjszabása szerint.
    4. Az online check-in lehetővé teszi a beszállást bizonyos légitársaságoknál, megvásárolt repülőjegy esetén, elektronikus rendszerben, ha a helyfoglalási folyamat során erre lehetőség nyílt. Az online check-in esetén az elektronikus beszállókártyát elküldjük a Felhasználó által megadott e-mail címre a beszállást reálisan lehetővé tevő időzítéssel. Egyes légitársaságok a beszállás előtt kérhetnek a Felhasználótól kiegészítő adatokat, amelyek nem szerepeltek a helyfoglalási folyamat során. A felhasználó köteles megadni a kapcsolattartáshoz szükséges aktuális adatait, pl. e-mail cm vagy telefonszám, hogy kapcsolatba lépjünk vele, különösen közvetlenül az indulás előtt. Az adatok visszatartása, az online check-in adatok megadása később, mint 48 órával az indulás előtt, nem érvényes vagy nem teljes adatok közlése, az eSky-tól érkező telefonhívás nem fogadása esetén az online check-in meghiúsulhat, ami a Felhasználó számára a légitársaság által meghatározott költségekkel járhat, vagy lehetetlenné teheti az utazás megvalósulását.
    5. Biztonságos jegy – abban az esetben, ha a járatot törlik, vagy az késik, a felhasználó utazási adatainak elemzésekor az eSky közli egy, a kártérítési ügyekben közreműködő partnere elérhetőségét: AIRHELP LIMITED, 9B Amtel Building, 148 Des Voeux Road Central, Central, Hong Kong, CB No. 1926223, BR No. 61625023-000, ahol a Felhasználó jóváhagyásával a folyamatot elkezdik. Ugyanakkor, az Európai Parlament és az Európa Tanács 261/2004 sz. rendeletének megfelelően, az eSky felhívja a figyelmet, hogy a Felhasználó jogosult kártérítési igénnyel fordulni közvetlenül a légitársasághoz, hogy megfelelő esetben teljes kártérítésben részesüljön, amelyhez joga lehet.
  • § 12. KAPCSOLT UTAZÁSI SZOLGÁLTATÁSOK

    1. A www.eSky.hu portál Felhasználója a következőkben felsorolt esetekben kapcsolt utazási szolgáltatást vásárol, ami alatt nem turistaútnak minősülő, legalább kétféle különböző utazási szolgáltatás értendő, amelyeket a szállítókkal kötött szerződés szerinti ugyanazon utazás céljára vagy kiegészítéseképpen vásároltak. Emellett a kapcsolt utazási szolgáltatás akkor jön létre, ha az utazásszervező vállalkozó megkönnyíti az utazóknak az utazási szolgáltatásokhoz való hozzáférést:
      1. Az értékesítési pontjához történő egy látogatás vagy kapcsolatteremtés alkalmával, ahol kiválasztható és kifizethető külön minden utazási szolgáltatás, vagy
      2. Irányított módon más utazásszervező vállalkozótól legalább egy kiegészítő utazási szolgáltatás esetén, ha e vállalkozóval a szerződés legfeljebb 24 órával az első szolgáltatás lefoglalása után aláírásra kerül.
    2. A kapcsolt utazási szolgáltatások nem jönnek létre akkor, ha – bár a fenti feltételek megvalósultak – egynél nem több típusú utazási szolgáltatás kerül megrendelésre (utasszállítás, nem tartózkodási célú elszállásolás, amely nem képezi az utaztatás feltétlenül szükséges részét, autók vagy más gépjárművek bérlése), egy vagy több utazási szolgáltatással együtt, amelyek az utazók számára más szolgáltatást nyújtanak, és nem képezik a szolgáltatás szerves részét: utasszállítás, nem tartózkodási célú elszállásolás, amely nem képezi az utaztatás feltétlenül szükséges részét, autók vagy más gépjárművek bérlése), ha e szolgáltatások értéke nem éri el a kapcsolt utazási szolgáltatások összértékének 25%-át és nem szerepelnek az ajánlatban e kapcsolt szolgáltatás szerves részeként valamely más okból. Ezenkívül nem tekintjük kapcsolt szolgáltatásnak a 24 óránál rövidebb ideig tartó szolgáltatásokat, kivéve, ha a vendégéjszaka is hozzájuk tartozik.
    3. Részletes információ olvasható a jelen pontban ismertetett kapcsolt utazási szolgáltatásokról, valamint az ilyen szolgáltatások igénybe vételével járó jogosultságokról és kötelezettségekről a jelen Szabályzat 2. és 3. mellékletében.
    4. A Felhasználó számára, aki az eSky portálját használja és a jelen pontban szereplő kapcsolt utazási szolgáltatásokat veszi igénybe, a vonatkozó törvények szerinti hozzájárulást fizetünk be az Utazási Garancia Alapba.
  • § 13. AZ IATA ÁLTALÁNOS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEI

  • § 14. A SZABÁLYZATHOZ CSATLAKOZOTT LÉGITÁRSASÁGOK LISTÁJA

    Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly, Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz AirLaudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.

SZÁLLODAI SZOBAFOGLALÁS

  • § 15. SZÁLLODAI SZOBAFOGLALÁS

    1. Az eSky a www.eSky.hu portálon, valamint a Telefonos Ügyfélszolgálaton át tájékoztatja a Szállítók által a szállást kereső Felhasználóknak kínált szállodai szolgáltatásokról.
    2. Az eSky nem lép fel szerződő félként a szállodai szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződések, valamint ezek kiegészítő szerződéseinek esetében, amelyek a Helyfoglalási rendszer keretei között köttetnek. A szerződő felek ezekben az esetekben mindenkor a Felhasználó és a nevesített és a szerződésben leírt Szolgáltató, amely a szerződések tárgyát képező szolgáltatásokat nyújtja.
    3. A Helyfoglalási Rendszerben létrejött szerződések az egyes Szolgáltatókkal kötött szerződések általános feltételei szerint köttetnek. A helyfoglalási rendszerben látható ajánlatban megadott összes adat közvetlenül a Kiszolgálóktól származik. A Kiszolgálók által kínált szállodai szolgáltatások lefoglalása a megrendelésben leírt feltételek szerint, illetve az általuk meghatározott Szabályzatnak megfelelően történik - https://developer.ean.com/terms/pl/
    4. Az eSky a szállodai szolgáltatások lefoglalásával kapcsolatban a következőket biztosítja a felhasználóknak:
      1. Közvetlen hozzáférés a Kiszolgálók által kínált szálláshelyekhez bel- és külföldön,
      2. Lehetőség a www.eSky.hu portálon elérhető szolgáltatásokhoz való tetszés szerinti, személyre szabható hozzáférésre.
    5. A helyfoglalás feltételei és a szállodai szolgáltatások kifizetésének módjai:
      1. A szállodai szolgáltatás megrendelés a Helyfoglalási rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat használatával, egyidejűleg a szolgáltatás kifizetése az ajánlat szerint közvetlenül a szállást kínáló Kiszolgáló felé, az eSky.pl Rt.-hez történő befizetés nélkül.
      2. A szállodai szolgáltatás megrendelés a Helyfoglalási rendszer vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat használatával, egyidejűleg a szolgáltatás kifizetése az ajánlat szerint az eSky.pl Rt.-nek.
    6. A szobafoglalás fajtái:
      1. Garancia nélküli szobafoglalás, amelyet a Felhasználó nem fizetett ki
      2. Garantált szobafoglalás, amelyet a Felhasználó sikeresen kifizetett, vagy a Felhasználó adatai visszaigazolásra kerültek a jelen Szabályzat feltételei szerint.
    7. A szállodai szolgáltatás megrendelésének módjai:
      1. A www.eSky.hu portálon a helyfoglalási rendszerben, illetve az eSky együttműködő partnereinek más oldalain.
      2. Telefonos kapcsolaton keresztül, a Telefonos ügyfélszolgálat megadott számán.
    8. A helyfoglalás és az ár visszaigazolása:
      1. A Felhasználó az általa megadott e-mail címre megkapja a helyfoglalás visszaigazolását, amely a helyfoglalás azonosító számán kívül tartalmazza a szállodai szolgáltatással kapcsolatos információkat, a teljes árat és a kiválasztott fizetési módot.
      2. A szállodai szolgáltatás ára HUF vagy más valutában kerül feltüntetésre, a megrendelőlapon látható információ szerint. A szolgáltatás ára tartalmazza a szállásdíjat, a forgalmi adót és minden más adófajtát és fizetnivalót, hacsak a Helyfoglalási Rendszer oldalán vagy a visszaigazolást tartalmazó e-mailen másként nem közöljük.
      3. Abban az esetben, ha a lefoglalt szállodai szolgáltatáshoz a megrendelés feltételeinek megfelelően a Felhasználónak befizetést kell teljesítenie az eSky javára, a szolgáltatásnak a visszaigazoláson szereplő ára nem garantált egészen addig, míg az eSky –hoz a befizetés meg nem érkezik, a Kiszolgálók által meghatározott feltételek miatt.
      4. A felhasználó a befizetés előtt köteles ellenőrizni a visszaigazoláson szereplő adatok valódiságát.
    9. A szállodai szolgáltatás megrendelése:
      1. A felhasználó megrendelheti a szolgáltatás azzal a feltétellel, hogy valódi személyes adatait megadja a Helyfoglalási Rendszerben. A megrendelést megelőzően a Felhasználó köteles megismerni és elfogadni a jelen Szabályzatot, valamint a szolgáltatást kínáló, a Felhasználó által kiválasztott szálláshely helyfoglalási feltételeivel, amelyek elérhetőek a Helyfoglalási Rendszerben.
      2. Miután az eSky rendszerébe a megrendelés beérkezik, az eSky kapcsolatba léphet a felhasználóval, hogy ellenőrizze a Felhasználó adatait és visszaigazolja az ajánlatot. Ha a kapcsolatfelvétel nem lehetséges, az eSky nem vállal felelősséget azért, hogy a Kiszolgáló a helyfoglalást sikeresen elfogadja, a beérkezett megrendelés tartalmának megfelelően, kivéve, ha a helyfoglalás a Szabályzat XV. Pontjának 6. alpontjának megfelelően történt.
      3. Az eSky a Felhasználó nevében minden helyfoglalást / megkeresést továbbít a megfelelő Kiszolgálóhoz, mint megrendelési szándéknyilatkozatot.
      4. A Szolgáltató és a Kiszolgáló fenntartja a jogot, hogy megszüntesse a helyfoglalást abban az esetben, ha a szolgáltatás napján a szolgáltatást kínáló szálláshelyen a Felhasználó nem jelenik meg. A helyfoglalás megszüntetésének ideje és feltételei a szolgáltatást kínáló szálláshely részletes szabályzatában olvashatóak.
    10. A szállodai szolgáltatás lefoglalására az adott Kiszolgáló helyfoglalási oldalán feltüntetett lemondási feltételek vonatkoznak.
    11. Egyes esetekben az eSky fenntartja a jogot a nem garantált helyfoglalás megszüntetésére, ha a Felhasználóval a Felhasználó által megadott telefonszámon nem sikerül kapcsolatot létesíteni. A Felhasználó garantált helyfoglalásra tehet szert, ha megadja a saját bankkártyája számát. Az ügyféltől kérhető, hogy küldje el a kártyája és személyazonossági igazolványa elektronikus lapolvasóval készített képét, valamint a kitöltött UCCCF adatlapot, a tranzakció szabályosságának ellenőrzése céljából.
    12. A Felhasználó esetleges panaszait és kártérítési igényét a megfelelő Kiszolgálóhoz kell benyújtani és intézni. Az eSky nem felelős a nem megfelelően elvégzett közvetítői szolgáltatásokért.
    13. Az eSky és a velünk együttműködő, számunkra a Kiszolgálóktól adatbázisokat küldő más cégek feladata, hogy hozzáférést teremtsünk a Felhasználó számára az egyes Kiszolgálók által elkészített közvetlen ajánlatokhoz.
    14. A csillagozáson alapuló nemzetközi szállodai minősítő rendszer nem feltétlenül jelent megbízható információt az adott szálláshely színvonaláról. Az eSky Helyfoglalási Rendszerében a szállodákról elérhető információ maguktól a szállodáktól származik.

BIZTOSÍTÁSOK

  • § 16. BIZTOSÍTÁSOK

    1. A biztosító neve: Colonnade Insurance S.A. , bejegyezve: Luxemburgu regisztráviós szám: B 61605, székhely: rue Jean Piret 1, L-2350 Luxemburg, Lengyelországi képviselet: Colonnade Insurance Société Anonyme, Lengyelországi Részleg bejegyezve: Varsói Körzeti Bíróság, XII részleg KRS, bejegyzési szám 0000678377, adószám 1070038451, székhely: ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warszawa, e-mail: info@colonnade.pl
    2. Biztosítási ügynök: We Care Insurance Sp. z o.o. székhely: Katowice (40-265), ul. Murckowskiej 14A, bejegyezve a Katowicei Cégbíróságon bejegyzési szám KRS 0000751962, adószám: 954-279-73-53, REGON: 381493361 törzstőke: 5.000 PLN (teljes összegben befizetve).
    3. Az eSky mint Biztosító minden tényszerű és jogszerű feladatot elvégez, amely a jelen Szabályzatban szereplő csoportos biztosítási szerződések megkötésével és végrehajtásával kapcsolatos, többek között: tájékoztatja a Felhasználókat a csoportos biztosítások feltételeiről, elérhetővé teszi a szükséges iratokat a csoportos biztosítás megkötését megelőzően, tájékoztat a csoportos biztosítást érintő biztosítási esemény bekövetkeztekor teendőkről.
    4. A biztosító átad a Felhasználóknak minden szükséges információt a biztosítási szolgáltatásokról a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével.
    5. A biztosítási szerződést a csoportos biztosítás általános feltételei szerint kötjük meg, amelyek megismerhetőek a jelen Szabályzatban vagy a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével.
    6. A Felhasználó és a Biztosító között létrejövő csoportos biztosítási szerződéshez szükséges minden irat hozzáférhető a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével.
    7. A biztosítási szerződés megkötését igazoló okirat a biztosítási Kötvény, amelyet elektronikus formában elküldünk a Felhasználónak a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével elvégzett helyfoglalási folyamatot követően.
    8. A Kötvény, a csoportos biztosítás általános feltételei és minden egyéb dokumentum, amelyhez a Felhasználó hozzáfér a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével és a Biztosító közvetítésével vásárolt szolgáltatások megvalósulását érintik, a Felhasználó által megadott e-mail címre érkezik meg.
    9. A Felhasználó árajánlatot kérhet a biztosítási szerződés megkötésének költségeiről, ha kiválasztja a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével elérhető lehetőségek egyikét, és beírja a személyes adatlapba minden szükséges adatát.
    10. A Felhasználó akkor fizeti ki a Kötvényt, ha megadta valódi személyes adatait a Helyfoglalási Rendszerben. A biztosítási szerződés megkötése előtt a Felhasználó köteles megismerni és elfogadni a jelen Szabályzatot, a csoportos biztosítás általános feltételeit, valamint minden más dokumentumot, amelyet a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével elérhet.
    11. A Felhasználó visszaigazolást kap az általa megadott e-mail címre a helyfoglalás azonosító számával, a Kötvény teljes árával és a fizetés módjával. A Kötvény ára a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat által megadott pénznemben értendő.
    12. A Kötvény megvásárlásakor használható fizetési módokat a Szabályzat VII. pontja tartalmazza.
    13. A biztosítási szerződés interneten történő megkötése esetén a fogyasztó jogosult a vitás esetek peren kívüli rendezésére és panaszát benyújthatja az ODR internetes uniós platformon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • § 17. EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKET AZ ESKY-TÓL REKLÁMFELÜLETET BÉRLŐ PARTNEREK NYÚJTANAK

    1. Üdültetés helyfoglalása:
      az eSky nem foglalkozik helyfoglalással és nem teszi lehetővé helyfoglalás elvégzését a Helyfoglalási Rendszerben vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével, viszont szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a következő cégnek: Fostertravel.pl Korlátolt felelősségű társaság, székhely: Varsó, 00-131 Warszawa, ul. Grzybowska 2/15, bejegyezve a Varsói Körzeti Cégbíróságon, cégjegyzékszám: KRS 0000279954, adószám: 5252399530, Regon 140929718, törzstőke 100 000,00 zł,, amely cég szolgáltatásokat nyújt a saját szabályzata szerint: Turistautak Helyfoglalási szabályai.
    2. Autókölcsönzés:
      az eSky szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a rentalcars.com – nak, amely a következő cég márkaneve: TravelJigsaw Limited, bejegyezve Angliában és Wales-ben, bejegyzési azonosító: 05179829) postacím:100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA. Ez a cég a rentalcars.com foglalási folyamata során közvetítőként működik, és szolgáltat a következő helyen megtekinthető feltételek szerint: www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Az egyes járművekkel kapcsolatos részletes feltételek a járművekhez rendeltek, és a szolgáltatók határozzák meg őket. Az eSky tájékoztathat további szolgáltatások megvásárlásának lehetőségéről a helyfoglalás telefonos ügyintézése során.
    3. Vízumügyintézés:
      az eSky szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a következő cégnek: 2WAYS Kft. székhely: 01-684 Varsó, ul. Klaudyny 21, bejegyezve a Varsói Körzeti Cégbíróságon, cégjegyzékszám: KRS 0000347295, adószám: 5252469934, törzstőke: 50.000 PLN (teljes összeg befizetve), amely szolgáltatást nyújt a saját szabályzatában meghatározott feltételek szerint: www.wizaserwis.pl/Regulamin. Az eSky tájékoztathat további vízummal kapcsolatos szolgáltatások megvásárlásának lehetőségéről a 2WAYS közreműködésével a helyfoglalás telefonos ügyintézése vagy más szolgáltatások ügyintézése során.
    4. Parkolóhely szolgáltatás:
      az eSky szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a következő cégnek: ECOM MEDIA Kft.,székhely: Varsó, ul. Erazma Ciołka 17 lok. 318, 01-445, bejegyezve a Varsói Körzeti Cégbíróságon, cégjegyzékszám: KRS 0000427517, adószám: 527-268-10-63 REGON: 146228193, amely szolgáltatást nyújt a saját szabályzatában meghatározott feltételek szerint: https://parkingi.esky.pl/files/Regulamin_Serwisu_START_Parking.pdf. Az eSky tájékoztathat további parkolással kapcsolatos szolgáltatások megvásárlásának lehetőségéről az ECOM MEDIA közreműködésével a helyfoglalás telefonos ügyintézése vagy más szolgáltatások ügyintézése során.
    5. Transzfer szolgáltatások:
      az eSky szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a Rideways – nak, amely a következő cég márkaneve: TravelJigsaw Limited, bejegyezve Angliában és Wales-ben, bejegyzési azonosító: 05179829) postacím:100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA. Ez a cég a Rideways foglalási folyamata során közvetítőként működik és szolgáltatást nyújt a saját szabályzatában meghatározott feltételek szerint: https://www.rideways.com/information/terms. Az egyes transzferszolgáltatások részletes feltételei közvetlenül náluk elérhetőek és a szolgáltatást nyújtók által megismerhetőek (Transfer Operator). Az eSky tájékoztathat további szolgáltatások megvásárlásának lehetőségéről a helyfoglalás telefonos ügyintézése vagy más szolgáltatások ügyintézése során.
    6. Csomagkövetés:
      az eSky szolgáltatásként reklámfelületet ad bérbe a következő cégnek: BLUE RIBBON BAGS, LLC, Delare állam jogrendje szerinti cég, székhely: USA, 119 West 40th Street, New York, NY 10018 , amely szolgáltatást nyújt a saját szabályzatában meghatározott feltételek szerint: https://www.blueribbonbags.com/ServiceAgreement. Az eSky tájékoztathat további a csomagkövetéssel kapcsolatos BRB szolgáltatások megvásárlásának lehetőségéről a helyfoglalás telefonos ügyintézése vagy más szolgáltatások ügyintézése során.

REKLAMÁCIÓK

  • § 18 REKLAMÁCIÓK

    1. A reklamáció tárgya lehet nem teljesített vagy nem megfelelően teljesített szolgáltatás, amelynek a teljesítéséért az eSky felelősséget vállalt. Reklamáció tárgya lehet továbbá az eSky által nem teljesített vagy nem megfelelően teljesített szolgáltatás, valamint az eSky közvetítésével harmadik felek által teljesített szolgáltatás, amely felek felelősségét minden alkalommal az eSky-tól függetlenül ők állapítják meg.
    2. A helyfoglalással, jegyvásárlással és más utazási szolgáltatásokkal kapcsolatos reklamációkat be lehet nyújtani írásban az eSky irodájában (Lengyelország, 40-265 Katowice, ul. Murckowska 14a, vagy e-mailen: reklamaciok@esky.hu. A reklamáció beérkezéséről és az elbírálás eredményéről az eSky tájékoztatja az ügyfelet a beérkezéstől számított 30 napon belül, vagy az utazásszervező vagy más Szolgáltató által meghatározott határidőig.
    3. Az eSky kijelenti, hogy abban az esetben, ha a benyújtott reklamáció más felek által nyújtott szolgáltatást érint, tájékoztatja erről a Felhasználót, egyúttal közölve a szolgáltató félhez benyújtható reklamáció menetét vagy felhatalmazás esetén továbbítja annak a reklamációt a Felhasználóval történt egyeztetés után, ha az eSky-hoz benyújtott reklamáció tartalma alpján lehetséges a szolgáltató félhez a reklamáció benyújtása. A Felhasználóval való kapcsolat hiányában az eSky önállóan intézkedhet a Felhasználó érdekét képviselve.

VÉGSŐ RENDELKEZÉSEK

  • § 19. VÉGSŐ RENDELKEZÉSEK

    1. Az eSky fenntartja a jogot a Szabályzat tartalmának egyoldalú változtatására – betartva azt az alapelvet, hogy az ügyfélre nézve az a Szabályzat kötelező, amelyet a helyfoglalás ügyintézése során elfogadott, valamint hozzáférést nyújtva az ügyfélnek a Szabályzat régebbi verzióihoz. Minden ügyfél köteles megismerkedni a helyfoglalás előtt a Szabályzat tartalmával, valamint a többi hozzáférhető dokumentummal, amelyek a szolgáltatások részleteit tartalmazzák. Az ügyfelet mindenkor kötik a Szabályzat rendelkezései és a többi hozzáférhető dokumentum, amelyek a szolgáltatások részleteit tartalmazzák – mégpedig azok a verziók, amelyek a helyfoglalás, a repülőjegy vásárlása vagy a www.eSky.hu portálon elérhető egyéb más szolgáltatás megrendelésekor érvényben voltak.
    2. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben az általános jogszabályok előírásai irányadóak.
    3. Megjegyezzük, hogy a Helyfoglalási rendszerben elérhető szolgáltatásokat tényszerűen a Felhasználó megrendelésére a Kiszolgálók végzik el, aminek következtében a foglalás körülményei a felhasználó számára kötelezővé válnak, amint a Kiszolgáló visszaigazolja azt – visszaváltás vagy lemondás csak akkor lehetséges, ha azt a Kiszolgáló feltételei megengedték. Fogyasztói viták esetén használható az uniós internetes platform (ODR – online dispute resolution), amely elérhető a következő helyen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. Az eSky nem vállal felelősséget a Felhasználó káráért, ha az tényszerűen azért következett be, mert az utazás elmaradását légitársaságok, repülőterek, vasúti társaságok dolgozóinak sztrájkja okozta, sem a szállodai dolgozók sztrájkja miatt bekövetkezett kárért, sem az elháríthatatlan külső körülmény (vis maior) esetén, amelynek következtében a Szabályzatban felsorolt szolgáltatások elvégzése lehetetlenné vált, mivel az eSky kizárólag mint a Helyfoglalási rendszert működtető alany lép fel, nem szolgáltatóként vagy a partnerek bármelyike által nyújtott szolgáltatások ajánlójaként.
    5. A szabálytalan kártyahasználat elkerülése érdekében az eSky fenntartja a jogot a kártyatulajdonos adatainak kiegészítő ellenőrzéséhez vagy annak megerősítéséhez, hogy a kártya tulajdonosa valóban egyetért a helyfoglalás kifizetésével.

A SZERZŐDÉS FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEI

  • § 20. A SZERZŐDÉS FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEI

    1. A jelen Szabályzat rendelkezéseinek értelmében az eSky tájékoztat az eSky szolgáltatásait a Helyfoglalási rendszer vagy a Telefonos ügyfélszolgálat közreműködésével igénybe vevő felhasználóval kötött szerződés felmondásának lehetőségéről, a fogyasztói jogokról szóló 2014. május 30.-i Törvény 27 bekezdése alapján, a továbbiakban: Törvény.
    2. A Törvény 38. bekezdésének 1. pontja alapján, a távollétben kötött szerződés felmondásához való jog nem vonatkozik a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésekre, ha a vállalkozó teljes mértékben elvégezte a szolgáltatást a fogyasztó kifejezett beleegyezésével, akit tájékoztatott a szolgáltatás megkezdését megelőzően, hogy a szolgáltatás befejezése után elveszíti jogát a szerződés felmondásához.
    3. A fentiek figyelembevételével, az eSky a jelen Szabályzatban felsorolt szolgáltatások megkezdése előtt tájékoztat, hogy a Felhasználó, aki távolból kötött szerződést a szolgáltatásokról, nem jogosult azt felmondani indoklás nélkül és költségmentesen 14 napon belül a szerződéskötés után, tekintettel a maradéktalan teljesítésre (a Felhasználó kifejezett kérésére) az eSky.pl. Rt. által, harmadik fél által nyújtott szolgáltatás lefoglalásaként – ezért az eSky tranzakciós díja nem visszatéríthető. Ha a szolgáltató felek lehetővé teszik a szerződés felmondása esetén a szolgáltatás értékének részbeni vagy teljes visszatérítését, a fogyasztót erről mindenképpen tájékoztatjuk.

Melléklet

  • 1. Sz. melléklet

    Általános információs adatlap utazási szerződéshez, ha lehetőség van hiperhivatkozás használatára

    • Az Önöknek kínált turisztikai szolgáltatáscsomag turistaútnak minősül a 2015 / 2302 sz. EU direktíva értelmében. Ebből következően Önök jogosultak mindarra, amit az uniós jog a turistautakkal kapcsolatban előír. Az eSky teljes felelősséget vállal a turistaút egészének kifogástalan megvalósulásáért.
    • Ezen kívül, a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az eSky vállalkozás biztosítékokkal is rendelkezik arra az esetre, ha fizetésképtelenné válna, de vissza kellene térítenie Önöknek a befizetett pénzt, vagy, ha a szállítás részét képezi a szolgáltatásnak, biztosítanunk kell az Önök visszatérését hazájukba.
    • A legfontosabb jogokról részletes tájékoztatás olvasható itt: (UE) 2015/2302.
    • A 2015 / 2302 sz. EU direktíva értelmében a legfontosabb jogok:
      • Az utazási szerződés megkötése előtt az utazók megkapnak az utazással kapcsolatos minden szükséges információt.
      • Legalább egy vállalkozás mindig felelősséget vállal a szerződésben szereplő szolgáltatások kifogástalan teljesítéséért.
      • Az utazók kapnak egy segélyhívó telefonszámot vagy egy találkozóhely adatait, hogy kapcsolatba léphessenek az utazásszervezővel vagy az utazási irodával.
      • Az utazók átruházhatják az utazást másik személyre, ha megfelelő időben jelzik a változást, és vállalják az esetleges költségeket.
      • Az utazás ára csak akkor emelkedhet, ha bizonyos meghatározott költségek növekednek (pl. üzemanyagár), és a szerződés világosan rendelkezik az ilyen esetekről. Az áremelés csak az utazás kezdete előtti 20. napig lehetséges. Ha az áremelkedés meghaladja a turistaút árának 8%-át, az utazó felmondhatja a szerződést. Ha az utazásszervező fenntartja az áremelés jogát, az utazónak joga van kérni az ár mérséklését, ha a megfelelő költségek csökkennének.
      • Az utazónak joga van felmondani a szerződést, és a teljes befizetett ár visszatérítését kérni, ha a turistaút lényeges elemei közül legalább egy jelentős mértékben megváltozik (kivétel: az ár). Ha a turistaútért felelős vállalkozás lemondja az utat az indulás előtt, az utazóknak visszajár a befizetett összeg, valamint bizonyos esetekben kártérítés is.
      • Kivételes esetekben (pl. ha a célországban komoly biztonsági kockázat merül fel, amely hatással van a turistaútra) az utazók jogosultak az utazás kezdete előtt díjmentesen felmondani az utazási szerződést.
      • Ezen kívül az utazók az utazás kezdete előtt bármikor felmondhatják a szerződést megfelelő és indokolt felmondási díj ellenében.
      • Ha a turistaút kezdete után az utazás lényeges elemeinek megvalósítása lehetetlenné válik, az utazóknak díjmentesen fel kell ajánlani megfelelő alternatív szolgáltatásokat. Abban az esetben, ha a szolgáltatások nem teljesülnek a szerződésnek megfelelően, és ez lényegesen kihat a turistaút egészének megvalósulására, az utazók felmondhatják a szerződést díjmentesen.
      • Az utazóknak joguk van árcsökkentéshez vagy kártérítéshez, ha az utazási szolgáltatások nem vagy nem megfelelően teljesülnek.
      • Az utazásszervező köteles segítséget nyújtani a nehéz helyzetbe került utazónak.
      • Abban az esetben, ha az utazásszervező fizetésképtelenné válik, a befizetett összegeket vissza kell téríteni. Ha az utazásszervező az indulás után válik fizetésképtelenné, és a szállítás az utazás része, biztosítani kell az utazók visszatérését a kiindulási országba. Az eSky biztosítást kötött a Signal Iduna PTU S.A. –nál fizetésképtelenség esetére. Az utazók kapcsolatba léphetnek ezzel a partnerünkkel, vagy a megfelelő felügyeleti szervvel: Mazowsze Vajdasági Felügyeleti Hivatal 03-719 Varsó, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (w godz. 8.00-16.00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ha az eSky fizetésképtelensége miatt a szolgáltatás elmaradna.
    • Az (UE) 2015/2302 direktíva beépült a hazai jogrendszerbe: A turisztikai rendezvényekről és azokkal kapcsolatos turisztikai szolgáltatásokról szóló, 2017. november 24-i rendelet.
  • 2. Sz. melléklet

    Általános tájékoztató adatlap arra az esetre, ha a kapcsolt utazási szolgáltatások online elérését lehetővé tevő vállalkozás az 1. Törvény 1. p. 6. bekezdésének értelmében nem azonos a menetjegyet mindkét irányban értékesítő vállalkozással

    • Ha egy utazási szolgáltatás kiválasztása és kifizetését követően Ön kiegészítő utazási szolgáltatást foglal le a saját utazásához vagy nyaralásához az eSky közvetítésével, a 2015 / 2302 sz. EU direktíva szerinti, turistautakra vonatkozó jogok Önt NEM illetik meg.
    • A fentiek miatt az eSky nem felelős az egyes turisztikai szolgáltatások megfelelő teljesítéséért. Probléma esetén a megfelelő szolgáltatóval kell kapcsolatba lépni. Ha azonban Ön az eSky oldalain tett egyetlen, ugyanazon látogatás alkalmával foglalta le az utazást és rendelt meg bármely kiegészítő szolgáltatást, e szolgáltatások kapcsolt utazási szolgáltatás részévé válnak. Ebben az esetben az eSky – az uniós jog előírásainak megfelelően – biztosítja Önnek az eSky-hoz befizetett összeg visszatérítését, ha a szolgáltatás az eSky fizetésképtelensége miatt elmarad. Felhívjuk a figyelmét, hogy a visszatérítés biztosítása nem vonatkozik az adott szolgáltató fizetésképtelenségének esetére.
    • Az eSky biztosítást kötött a Signal Iduna PTU S.A. –nál a saját fizetésképtelenségének esetére. Az utazók kapcsolatba léphetnek ezzel a partnerünkkel, vagy a megfelelő felügyeleti szervvel: Mazowsze Vajdasági Felügyeleti Hivatal 03-719 Varsó, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (w godz. 8.00-16.00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ha az eSky fizetésképtelensége miatt a szolgáltatás elmaradna.
    • Az (UE) 2015/2302 direktíva beépült a hazai jogrendszerbe: A turisztikai rendezvényekről és azokkal kapcsolatos turisztikai szolgáltatásokról szóló, 2017. november 24-i rendelet.
  • 3. Sz. melléklet

    Általános tájékoztató adatlap arra az esetre, ha a kapcsolt utazási szolgáltatások online elérését lehetővé tevő vállalkozás az 1. Törvény 2. p. 6. bekezdésének értelmében nem azonos a menetjegyet mindkét irányban értékesítő vállalkozással

    • Ha egy utazási szolgáltatás kiválasztása és kifizetését követően Ön kiegészítő utazási szolgáltatást foglal le a saját utazásához vagy nyaralásához e hivatkozások használatával, a 2015 / 2302 sz. EU direktíva szerinti, turistautakra vonatkozó jogok Önt NEM illetik meg.
    • A fentiek miatt az eSky nem felelős az egyes turisztikai szolgáltatások megfelelő teljesítéséért. Probléma esetén a megfelelő szolgáltatóval kell kapcsolatba lépni. Ha azonban Ön e hivatkozások használatával a kiegészítő utazási szolgáltatást az eSky helyfoglalási visszaigazolását követően 24 órán belül foglalta le, e szolgáltatások kapcsolt utazási szolgáltatás részét képezik. Ebben az esetben az eSky – az uniós jog előírásainak megfelelően – biztosítja Önnek az eSky-hoz befizetett összeg visszatérítését, amennyiben fizetésképtelenségünk miatt a szolgáltatás nem teljesül.
    • Ebben az esetben az eSky – az uniós jog előírásainak megfelelően – biztosítja Önnek az eSky-hoz befizetett összeg visszatérítését, ha a szolgáltatás az eSky fizetésképtelensége miatt elmarad. Felhívjuk a figyelmét, hogy a visszatérítés biztosítása nem vonatkozik az adott szolgáltató fizetésképtelenségének esetére. Az eSky biztosítást kötött a Signal Iduna PTU S.A. –nál a saját fizetésképtelenségének esetére. Az utazók kapcsolatba léphetnek ezzel a partnerünkkel, vagy a megfelelő felügyeleti szervvel: Mazowsze Vajdasági Felügyeleti Hivatal 03-719 Varsó, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (w godz. 8.00-16.00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ha az eSky fizetésképtelensége miatt a szolgáltatás elmaradna.
    • Figyelem: ez a fizetésképtelenségi biztosítás nem érinti az eSky-on kívüli felekkel kötött szerződéseket, amelyek az eSky fizetésképtelenségétől függetlenül teljesülhetnek.
    • Az (UE) 2015/2302 direktíva beépült a hazai jogrendszerbe: A turisztikai rendezvényekről és azokkal kapcsolatos turisztikai szolgáltatásokról szóló, 2017. november 24-i rendelet.
  • 4.sz. melléklet

    Általános információs adatlap utazási szerződéshez, ha lehetőség van hiperhivatkozás használatára

    • Az Önöknek kínált turisztikai szolgáltatáscsomag turistaútnak minősül a 2015 / 2302 sz. EU direktíva értelmében. Ebből következően Önök jogosultak mindarra, amit az uniós jog a turistautakkal kapcsolatban előír. Az eSky teljes felelősséget vállal a turistaút egészének kifogástalan megvalósulásáért.
    • Ezen kívül, a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az eSky vállalkozás biztosítékokkal is rendelkezik arra az esetre, ha fizetésképtelenné válna, de vissza kellene térítenie Önöknek a befizetett pénzt, vagy, ha a szállítás részét képezi a szolgáltatásnak, biztosítanunk kell az Önök visszatérését hazájukba.
    • A legfontosabb jogokról részletes tájékoztatás olvasható itt: (UE) 2015/2302.
    • A 2015 / 2302 sz. EU direktíva értelmében a legfontosabb jogok:
      • Az utazási szerződés megkötése előtt az utazók megkapnak az utazással kapcsolatos minden szükséges információt.
      • Legalább egy vállalkozás mindig felelősséget vállal a szerződésben szereplő szolgáltatások kifogástalan teljesítéséért.
      • Az utazók kapnak egy segélyhívó telefonszámot vagy egy találkozóhely adatait, hogy kapcsolatba léphessenek az utazásszervezővel vagy az utazási irodával.
      • Az utazók átruházhatják az utazást másik személyre, ha megfelelő időben jelzik a változást, és vállalják az esetleges költségeket.
      • Az utazás ára csak akkor emelkedhet, ha bizonyos meghatározott költségek növekednek (pl. üzemanyagár), és a szerződés világosan rendelkezik az ilyen esetekről. Az áremelés csak az utazás kezdete előtti 20. napig lehetséges. Ha az áremelkedés meghaladja a turistaút árának 8%-át, az utazó felmondhatja a szerződést. Ha az utazásszervező fenntartja az áremelés jogát, az utazónak joga van kérni az ár mérséklését, ha a megfelelő költségek csökkennének.
      • Az utazónak joga van felmondani a szerződést, és a teljes befizetett ár visszatérítését kérni, ha a turistaút lényeges elemei közül legalább egy jelentős mértékben megváltozik (kivétel: az ár). Ha a turistaútért felelős vállalkozás lemondja az utat az indulás előtt, az utazóknak visszajár a befizetett összeg, valamint bizonyos esetekben kártérítés is.
      • Kivételes esetekben (pl. ha a célországban komoly biztonsági kockázat merül fel, amely hatással van a turistaútra) az utazók jogosultak az utazás kezdete előtt díjmentesen felmondani az utazási szerződést.
      • Ezen kívül az utazók az utazás kezdete előtt bármikor felmondhatják a szerződést megfelelő és indokolt felmondási díj ellenében.
      • Ha a turistaút kezdete után az utazás lényeges elemeinek megvalósítása lehetetlenné válik, az utazóknak díjmentesen fel kell ajánlani megfelelő alternatív szolgáltatásokat. Abban az esetben, ha a szolgáltatások nem teljesülnek a szerződésnek megfelelően, és ez lényegesen kihat a turistaút egészének megvalósulására, az utazók felmondhatják a szerződést díjmentesen.
      • Az utazóknak joguk van árcsökkentéshez vagy kártérítéshez, ha az utazási szolgáltatások nem vagy nem megfelelően teljesülnek.
      • Az utazásszervező köteles segítséget nyújtani a nehéz helyzetbe került utazónak.
      • Abban az esetben, ha az utazásszervező fizetésképtelenné válik, a befizetett összegeket vissza kell téríteni. Ha az utazásszervező az indulás után válik fizetésképtelenné, és a szállítás az utazás része, biztosítani kell az utazók visszatérését a kiindulási országba. Az eSky biztosítást kötött a Signal Iduna PTU S.A. –nál fizetésképtelenség esetére. Az utazók kapcsolatba léphetnek ezzel a partnerünkkel, vagy a megfelelő felügyeleti szervvel: Mazowsze Vajdasági Felügyeleti Hivatal 03-719 Varsó, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (w godz. 8.00-16.00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ha az eSky fizetésképtelensége miatt a szolgáltatás elmaradna.
    • Az (UE) 2015/2302 direktíva beépült a hazai jogrendszerbe: A turisztikai rendezvényekről és azokkal kapcsolatos turisztikai szolgáltatásokról szóló, 2017. november 24-i rendelet.